Ocena zaburzenia uwagi / nadpobudliwości ad

Aneks zasobów jest jednak dość nieliczny, chociaż sam tekst odnosi się do innych powiązanych książek. Sugerowana lektura z podziałem na kategorie dla różnych konsumentów (np. Rodzice, nauczyciele, lekarze pierwszego kontaktu, pediatrzy) byłaby mile widziana. Niedawno zaktualizowane parametry praktyki Amerykańskiej Akademii Psychiatrii Dzieci i Młodzieży oraz podobnych organizacji zawodowych powinny być cytowane w przyszłych wydaniach. Kolejnym mankamentem książki jest brak szczegółowych informacji na temat diagnozy różnicowej w raczej anemicznej sekcji dotyczącej oceny medycznej. Bardziej bezpośrednie porady dotyczące tego, kiedy badania medyczne są odpowiednie (i nieodpowiednie) byłyby użyteczne. Podobnie, znaleźliśmy zalecenia dotyczące tego, kiedy i czy formalne testy psychometryczne powinny być podejmowane, aby były mało precyzyjne, chociaż pochwalamy autorów za poruszenie tego kontrowersyjnego tematu. Rzeczywiście, na ich korzyść, wyjaśniają szczególną i ograniczoną wartość testów psychometrycznych (tj. IQ i testów osiągnięć) w diagnozowaniu ADHD i podkreślają znaczenie takich testów w identyfikacji problemów szkoleniowych tak często obserwowanych u dzieci z nieład.
ADHD jest częstym zaburzeniem, które czasami jest bardzo trudne do zdiagnozowania i oceny. Ogromna liczba narzędzi i instrumentów jest dostępna do użycia jako pomoc w diagnozowaniu. Anastopoulos i Shelton wnieśli istotny wkład, analizując istniejące metody i udzielając jasnych wskazówek. Pochwalamy ich za wzięcie udziału w takim projekcie i tak udany. Dzięki tej książce więcej dzieci z ADHD zostanie odpowiednio zidentyfikowanych i odpowiednio potraktowanych, a mniej zdiagnozowanych lub błędnie rozpoznanych.
Alan Zametkin, MD
Monique Ernst, MD, Ph.D.
Narodowy Instytut Zdrowia Psychicznego, Bethesda, MD 20892
[email protected] nih.gov
[przypisy: endokrynolog kielce, zespół ostrej niewydolności oddechowej, endometrioza blog ]
[więcej w: zwapnienie aorty brzusznej, olx luboń, witamina c lewoskrętna gdzie kupić ]