Sponsorowanie, autorstwo i odpowiedzialność ad

Te terminy są drakońskie dla szanujących się naukowców, ale wielu je zaakceptowało, ponieważ wiedzą, że jeśli tego nie zrobią, sponsor znajdzie kogoś, kto to zrobi. I, niestety, nawet jeśli badacz miał istotny wkład w projektowanie prób i interpretację danych, wyniki ukończonego badania mogą zostać pochowane, a nie opublikowane, jeśli są niekorzystne dla produktu sponsora. Takie problemy nie są teoretyczne. Ostatnio pojawiły się publiczne przykłady takich problemów i podejrzewamy, że wiele z nich nie jest zgłaszanych Jako redaktorzy stanowczo sprzeciwiamy się umowom, które odmawiają badaczom prawa do niezależnego badania danych lub do przesłania manuskryptu do publikacji bez uprzedniego uzyskania zgody sponsora. Takie rozwiązania nie tylko powodują erozję intelektualnych dociekań, które przyczyniły się do tak wysokiej jakości badań klinicznych, ale także sprawiają, że czasopisma medyczne są stronami potencjalnego wprowadzenia w błąd, ponieważ opublikowany manuskrypt może nie ujawnić zakresu, w jakim autorzy byli bezsilni w kontrolowaniu postępowania. badania, które nosi ich nazwiska. Ze względu na naszą troskę ostatnio zmieniliśmy i wzmocniliśmy sekcję o etyce publikacji w Jednolitych wymaganiach dla manuskryptów przekazywanych do czasopism biomedycznych: pisanie i edytowanie publikacji biomedycznych , dokumentu opracowanego przez Międzynarodowy Komitet Redaktorów Czasopism Medycznych (ICMJE) i powszechnie stosowane w poszczególnych czasopismach jako podstawa polityki redakcyjnej. Zmieniona sekcja podąża za tym redakcyjnym. (Cały dokument Jednolite wymagania jest obecnie w trakcie przeglądu, zmieniona wersja powinna być dostępna na początku 2002 r.). W ramach wymogów sprawozdawczych będziemy rutynowo wymagać od autorów ujawnienia szczegółów dotyczących ich własnej roli i sponsora w badanie. Wielu z nas zwróci się do odpowiedzialnego autora o podpisanie oświadczenia wskazującego, że on ponosi pełną odpowiedzialność za przeprowadzenie procesu, miał dostęp do danych i kontrolował decyzję o opublikowaniu.
Uważamy, że sponsor powinien mieć prawo do przeglądu rękopisu przez określony czas (np. 30 do 60 dni) przed publikacją, aby umożliwić złożenie dodatkowej ochrony patentowej, jeśli jest to wymagane. Gdy sponsor zatrudnia niektórych autorów, wkład autorów i ich perspektywa powinny znaleźć odzwierciedlenie w ostatecznej wersji tekstu, podobnie jak w przypadku innych autorów, ale sponsor nie może nakładać żadnych przeszkód, bezpośrednio lub pośrednio, na publikację pełnych wyników badania. , w tym dane postrzegane jako szkodliwe dla produktu. Chociaż najczęściej kojarzymy to zachowanie ze sponsorami farmaceutycznymi, badania sponsorowane przez instytucje rządowe lub inne agencje mogą również padać ofiarą tej formy cenzury, zwłaszcza jeśli wyniki takich badań wydają się przeczyć obecnej polityce.
Autorstwo oznacza zarówno odpowiedzialność, jak i niezależność. Przedłożony manuskrypt jest własnością intelektualną jego autorów, a nie sponsora badania. Nie będziemy przeglądać ani publikować artykułów na podstawie badań, które są przeprowadzane na warunkach, które pozwalają sponsorowi na wyłączną kontrolę nad danymi lub wstrzymanie publikacji. Zachęcamy badaczy do stosowania zmienionych wymagań ICMJE w zakresie etyki publikacji w celu prowadzenia negocjacji w sprawie umów badawczych
[patrz też: leukoencefalopatia, badanie przedmiotowe klatki piersiowej, nowotwory mieloproliferacyjne ]
[więcej w: przeszczep przeciwko gospodarzowi, nowotwór mieloproliferacyjny, rak nerkowokomórkowy ]